Svininfluensan

Är det inte komiskt att detta ska hända just nu, precis nu? Jag är en hyffsat paranoid människa. Förmodligen lite över medel. Jag har inga som helst argument för det hela men det är såndan jag är och förmodligen är det det omvärlden får stå ut med. Men alltså detta är inte bra, inte alls! Folk går och dör pga. svinen inte kan hålla hygienen på rätt sida stängslet. Men helt plötsligt är de inte grisarnas fel? Inga grisar har smittan eller jag vet inte kanske det har jag kommer inte ihåg men ge nu inte de stackars grisarna kass publisitet.  Jag vet inte vad som är värst; Sitta i Los Angeles, två timmar ifrån mexikanska gränsen där epedimin slaktar människoliv och vänta in första dödsfallet i L.A county. Jag har aldrig känt mig så isolerad från omvärlden som jag gör här. Tänk er att ni tar en tidning och ska läsa om vad som försegår omkring en och till er stora glädje har The Solist dragit in mer än någon annan film i år, exempelvis. Preeeeeecis vad jag undrade idag! När folk dör och livet surnar då springer L.A-borna på filmpremiärer och duskuterar om det är en flipp eller flopp och hur många miljorner som förloras eller dras in. Våga deala med verkligheten hönni! Alltså man sitter rätt bra där hemma i sverige i köket och konstaterar att ”ah, där är ändå inte jag” men OJ OJ nu är jag!?! Egentligen har L.A borna ett rätt idealiskt tänkande. Nej, men varför ska jag bryr mig. Det har ju inte kommit riktigt hit än och så skakar vi lite på huvudet så ordnar de sig med all säkerhet. Obama räddar oss!

Nu ska jag dock erkänna så här några timmar senare att det överallt på nyheterna och massvis på internet och vad gör man? Vi undviker större folkmassor och har köpt något medel som dödar bakterier. Vi mot svininfluensan alltså, jag tänker i alla fall inte dö av någon svininfluensa här inte, lite mer prestige än så tack! ;D

1 kommentar

Under Uncategorized

Ett svar till “Svininfluensan

  1. Ann-Charlotte

    Hej!
    Gullig gris Du hittat – inte pris likamed svininfluensan – Du har ju humor i alla fall. Hade det varit jag som tagit en bild hade det blivit en ful gammal sugga eller galt!!!!
    Kram
    Mamma

Lämna en kommentar